Sunati-ne la:

0749 010 305

De ce este important să alegeți o agenție de turism asigurată?

De ce este important să alegeți o agenție de turism asigurată?
Unul dintre aspectele principale de care trebuie să țineți cont atunci când vă alegeți destinația de vacanță este siguranța!

 

Pentru că suntem în plin sezon turistic estival o să vă vorbim în articolul de astăzi despre un element important al concediului dumneavoastră: siguranța. Există mai multe feluri de siguranță. Bineînțeles, siguranța fizică este cea mai importantă. La fel de mult ar trebui să conteze, însă, și siguranța financiară. Mai ales atunci când vă investiți economiile de peste an în vacanța la care ați visat toată iarna.

 

Cum puteți fi sigur că economiile dumneavoastră sunt în siguranță atunci când vă plătiți vacanța? Alegând o agenție de turism asigurată! Nu o spunem noi, o spune Autoritatea de Supraveghere Financiară, din subordinea Parlamentului României. Într-o postare recentă pe pagina oficială de Facebook a instituției, consumatorii sunt îndemnați să verifice dacă agenția de turism are încheiată o poliță de asigurare în conformitate cu legislația în vigoare.

 

Consumatorii trebuie să verifice dacă agenția de turism este asigurată

Consumatorii trebuie să verifice dacă agenția de turism este asigurată

 

Clauzele poliței de asigurare au fost modificate de ANT

 

În primăvara anului 2014, Autoritatea Națională pentru Turism a încheiat o lungă serie de verificări asupra modalității de despăgubire a turiștilor în cazul insolveței sau falimentului agenției de turism. Oficialii ANT au constatat că asiguratorii exceptau de la despăgubire până la 80% din valoarea poliței, în unele cazuri. Aceste elemente funcționau în defavoarea turistului, acesta fiind ultima prioritate în cazul necesității unei despăgubiri.

 

Așa se face că, în aprilie 2014, Autoritatea Națională pentru Turism modifică Ordinul ministrului Turismului, nr. 235/2001, privind asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism. Modificarea a vizat eliminarea posibilității de introducere a unor clauze de franșiză în contractele de asigurare. Totodată turistul este despăgubit indiferent de faptul că a cumpărat vacanța de la agenția turoperatoare sau de la cea revânzătoare.

 

ANT a interzis introducerea clauzei de franșiză în contractul de asigurare

ANT a interzis introducerea clauzei de franșiză în contractul de asigurare

 

Agenția plătește, turistul este despăgubit

 

Legea spune practic că orice agenție de turism este obligată să încheie polițe de asigurare pentru despăgubirea turiștilor. Existența acestei polițe trebuie să fie precizată clar, indiferent de modul de prezentare a pachetelor de servicii turistice (pliante, catalog). Turistul trebuie să poată citi că este asigurat în caz de faliment sau insolvență a agenției de turism de la care a cumpărat sejurul.

 

Conform legii, agenția trebuie să despgubească turistul care a plătit vacanța în termen de 15 zile, de la data intrării în insolvență sau a declarării falimentului. În caz contrar, turistul se poate adresa asiguratorului, care are timp 30 zile să plătească despăgubirea de la momentul în care a primit toate documentele justificative. „Despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice”, mai precizează ASF.

 

Deocamdată atât referitor la aspectele legale ale vacanței dumneavoastră. Rămâneți cu noi și veți afla și alte informații utile din postările care vor urma. Pe curând, dragi iubitori de călătorii!

 

Agenția de turism trebuie să informeze clienții despre existența asigurării

Agenția de turism trebuie să informeze clienții despre existența asigurării

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *